top of page

על מה ולמה נפשות "עושים נפשות"?

עודכן: 28 ביוני

אז למה לנו כל העניין הזה?

ולמה אם אנחנו מדברים על מצוקות של אנשים זה נראה כמו פסטיבל?

וממה אנחנו כל כך מתלהבים?

הרי יש הרבה אירועי אמנות והסברה שמעלים למודעות את הנושאים שאנחנו מדברים עליהם?


אז נכון.


אנחנו לא מחדשים הרבה, אנחנו רק מזמינים את כולם לעשות את ה"רעש החיובי" הזה ביחד, בקול גדול שמוכיח לנו שוב שהשלם גדול מסך חלקיו.


כי אנחנו מאמינים.


מאמינים שככל שהחברה שלנו תכיר יותר מקרוב אנשים שמתמודדים עם מצוקות נפשיות, אנחנו נדע להסתכל מסביבנו ולזהות כשמישהו קרוב לנו סובל בנפשו וזקוק לעזרה, ואנחנו נדע שכשאנחנו סובלים בנפשינו – כדאי לנו לפנות לקבל עזרה וטיפול, בדיוק כמו שקורה לנו עם סבל גופני.


ונדע שאנחנו לא לבד בסיפור הזה - זה פשוט נורמלי.

ולא נתבייש – כי אין סיבה, ולא נסתיר – כי אז נפסיד את התמיכה שהקהילה שלנו יכולה לתת לנו.


ואנחנו מאמינים שאמנות ותרבות הם האמצעים שלנו

כי אמנות על מגוון ביטוייה היא שפה. שפה של הנפש, שפה של הלב.

לכן כולנו יכולים להתחבר באמצעותה לרעיונות, לחוויות פנימיות, ולהיפגש בעזרתה עם עצמינו, ואחד עם השני.


גם אתם מאמינים שהגיע הזמן שתחום בריאות הנפש לא יהיה טאבו? כזה שרק מתרחקים ממנו?

או מתלחששים עליו?

תרצו לקחת חלק בעשייה של נפשות?


יש כמה דרכים:


  1. פשוט תצטרפו - לקבוצת הווטסאפ, לניוזלייטר, לרשתות החברתיות. תעקבו, תכתבו תגובות, שלחו לחברים וקרובים. בואו לאירועים, ובואו ביחד - עם חבר או בת משפחה או קולגה. להיות הקהל זו משימה חשובה - כל הפעילות והפעילים שלנו רוצים בסוף שישמעו אותם, שהיצירה והתוכן יהדהדו אצל אנשים אחרים שהם לאו דווקא מכירים - זה כוח גדול.

  2. אתם יוצרים בעצמכם? נפלא! קודם כל - סעיף 1 מתאים גם לכם, אמרנו ששמחים בקהל - שמחים עוד יותר כשיש פרגון מצד יוצרים ואנשים בתחום. שנית, מוזמנים לפנות אלינו, ובמיוחד להגיש הצעה לאירוע כשיוצא קול קורא לשבוע עושים נפשות. מתי זה קורה? - ביולי אנחנו מוציאות קול קורא ובמהלך אוגוסט חוזרות ליוזמות והיוזמים שפנו. יש לכם רעיון לפני הקיץ, או אחרי הפסטיבל בחורף? תמיד אפשר לכתוב לנו למייל ולהציע.

  3. יש לכם מקום מעניין לאירוע? אתם עובדים במוסד תרבות או חלק מקהילה ששווה לנו להכיר? הקול קורא פונה גם אליכם, ותמיד אפשר לפנות אלינו ולספר לנו על זה!

  4. לא יוצרים אבל רוצים לתת יד - נשמח מאוד! תפנו אלינו ונמצא איך לשתף פעולה. המיזם כל הזמן מתרחב והרעיונות שלכם הם אלה שגורמים לו להיות יותר ויותר יצירתי.



130 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page