top of page

נפשות מתארחות בכנס מדעי

עודכן: 25 ביוני

לפני שבועיים הצגנו את נפשות בפוסטר בכנס של ארגון הפסיכיאטריה האירופאי שהתקיים בבודפשט. בעבר הצגנו את נפשות ואת מודל העבודה שלנו מהגעת יוזמה ועד להפקת שבוע עושים נפשות (פוסטר 2022 באנגלית). הפעם התהליך שהוצג היה סביב המעבר מהפקת שבוע אירועים מקומי לקהילה שפעילה במשך כל השנה, ובה נוצרים קשרים ומסורות שמהוות בסיס לפעולה המשותפת של העלאת המודעות המשותפת ותחושת השייכות האישית של הפרט בקהילה. זו הייתה הזדמנות להתיישב ולבדוק מה היה לנו מאז 2018, השנה שבה התחלנו את פסטיבל עושים נפשות, אשר סביבו בנינו את הקהילה, ודרכו אנחנו מרחיבים את המעגלים מדיי שנה.

כאן תוכלו לצפות בגרסה המלאה של הפוסטר (באנגלית) ואת מקצת הדברים תרגמנו לעברית והרי הם לפניכם:


המסע של נפשות: מעבר מאקטיביזם מקומי לקהילה מגוונת להעלאת מודעות לבריאות הנפש באמצעות אומנות ותרבות.


אמנות תרבות ובריאות הנפש?

אמנות ותרבות נושקות לבריאות הנפש במספר רבדים, כל אחד מהם תורם לתחושת שייכות וחיבור בין אנשים וקהילות. אחד הממדים המרתקים של חיבור זה נמצא ברמה האישית. אמנות ותרבות ממלאות תפקיד מרכזי בקידום בריאות הנפש והרווחה האישית, בטיפוח תחושת שייכות עמוקה, ובשיפור איכות החיים של אנשים המתמודדים עם מחלות וקשיי נפש.


אמנות משמשת ככלי חזק בהתערבויות פסיכותרפיות, ומציעה לאנשים מרחב בטוח ויצירתי לביטוי חוויותיהם ורגשותיהם הפנימיים ביותר. כמו כן, היא מספקת לאנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים תעסוקה משמעותית במסגרת הטיפול והשיקום.


ממד נוסף המאיר את החיבור הזה הוא ברמה הקהילתית. אמנות מאפשרת לייצר דיאלוג על נפש האדם, ומייצרת הדהוד פנימי כמו גם קשר בין אוכלוסיות שונות תוך טיפוח תחושת חיבור ואמפתיה קולקטיבית. עצם המעורבות החברתית הרחבה שמאפשרת האמנות, הכוללת מגוון פעילויות אמנותיות ותרבותיות המעשירות את החיים ותומכות בתהליכי החלמה. בנוסף, לאמנות יש תפקיד חיוני בהתמודדות עם אתגרי בריאות הנפש, בקידום ביטוי עצמי ובמאבק בסטיגמה.



אז מה היה לנו בעושים נפשות במשך השנים?

מהתבוננות על הנתונים מכל שנה ושנה ניתן לראות שהייתה גדילה לא רק בכמות האירועים, אלא בעיקר במספר השותפים ליצירתם. פעמים רבות פונים אלינו יוזמים ויוזמות ואנו מחברים אותם לאירוע אחד משותף שמעצים את חווית העשייה המשותפת והשייכות. ניתן לראות כי בכל שנה ישנם יוזמים חוזרים, לעתים עם אותם התכנים ופעמים רבות עם תכנים חדשים ושיתופי פעולה שנוצרו במהלך השנה.



בשנים הקשות, שנת הקורונה, והשנה הנוכחית שבה החברה הישראלית מתמודדת עם מצבים מורכבים המשפיעים הן על היכולת להפיק אירועי תרבות והן עם מצבים רגשיים ונפשיים לא פשוטים - אנו רואים ירידה בפעילות אבל בד בבד אחיזה איתנה במסגרת של העשייה.

השנה הוספנו מפגש חודשי פתוח לחברי הקהילה. במפגש, שמתקיים בזום, אנחנו מעודדות את חברי הקהילה לשתף בהצלחות, בסוגיות שעולות, ולחזק את הקשרים בין חברי הקהילה לעזרה הדדית בנושאים הקשורים לעולמות התוכן המשיקים.


מפגשי הקהילה מתקיימים בכל סוף חודש ומתעדכנים בקבוצת הווטסאפ השקטה - אליה ניתן להצטרף כאן



28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page