top of page

יום ירושלים

עודכן: 28 ביוני

במעגל השנה הירושלמי, יום ירושלים הוא זמן שמתייחס לחיבור. בעיר שבה החיבור אינו מובן מאליו, אנו מביאים עוד רובד של חיבור למאמצים של יחידים וארגונים בעיר ליצירת קרבה בין חלקים שונים של האוכלוסייה. מזה מספר שנים ביום ירושלים עצמו ובשבוע שבו הוא חל, מתקיימים אירועי סובלנות, תחילה תחת הכותרת "יום ירושלמי" וכיום עם הכותרת "זאת ירושלים - פנים רבות לה".


נפשות משתתפת ממש מיום בו נולדה, עם האירוע "נפשות - מתמודדים באמנות" שהתקיים באברם הוסטל בשנת 2017. מאז, שש שנים שאנו מקיימים מסורת של ערב בשיתוף פעולה עם “שרים בגינה”. התחלנו במוזיאון מגדל דוד שם הצענו לאנשים לכתוב על גלויות מה גורם להם להרגיש שייכים, וחתמנו את היום באירוע שירים ושירה. בשנים שלאחר מכן התקיים האירוע במכון הרטמן, בבית יהודית ובסילו קפה, וב2020 לא וויתרנו והאירוע היה בזום. כל פעם הקהל קצת השתנה והמסורת התהדקה. כמה תמונות שמזכירות נשכחות:



אירוע שירים וקולות מתקיים השנה בשיתוף מרכז הצעירים של עיריית ירושלים, וכחלק מאירועי "זאת ירושלים" - פנים רבות לה, שמאגדים רשות הרבים וגווני ירושלים.

זהו ערב של שירי ירושלים והקראת שירה שמתמקדת בהתמודדות נפשית - נושא שמביא לקדמת הבמה אנשים ונושאים שלא תמיד מרגישים שייכים. אחד הדברים הנהדרים באירוע הזה הוא שכל אחד ואחת יכולים לבחור באיזה אופן לקחת חלק. יש את מי שכתבה שיר ורוצה לעלות איתו על הבמה, ויש את מי שרוצה לחשוף את השיר אבל לא את עצמו. יש גם את מי שרוצה להביא מילים של אחרים כדי להביע את רחשי ליבו. כולם נכנסים וכולם שייכים.


הטקסטים שנבחרו לערב זה בחלקם נתלו במרחב וחלקם הוקראו על ידי הכותבים. לצד תמונות התערוכה שמוצבת כעת במרחב החברתי - מלון הנשיא לשעבר, שם התקיים האירוע, הצבנו את השירים שנשלחו מבעוד מועד. השירים עסקו במגוון נושאים, מהאישי לכללי, מהתמודדויות היומיום להתמודדויות הקשות שמלוות אותנו בחודשים האחרונים. שירי מחווה לירושלים, שירי כאב ושירי תקווה. זהו קולאז' של השירים שהוצגו:





האירוע היה מאוד מיוחד, החדר היה מלא בצעירים ירושלמים, פעילי וחברי נפשות, והמוזיקה הנהדרת של "שרים בגינה". לצד השמחה, והעניין של שיח על התמודדות, היה חשוב לנו להתחבר לכאן ועכשיו ופתחנו בתפילת מי שברך לחטופים, ובתקווה לימים טובים יותר. הערב גם נחתם בשירי תפילה ותקווה לנחמה בעיר האהובה שלנו. הכותבים והכותבות שקראו משירם השתבצו בין שירי ירושלים. אחד הקטעים שהוקראו הוא טקסט של אריאל קוזלף שקרא חלק מהקטע שמצורף כאן:





זכינו לשותפים נהדרים, והתרגשנו להגיד שוב ושוב שזו השנה השישית שלנו באירוע זה עם "שרים בגינה". בשנים האחרונות, הצטרף אלינו המיזם “ראי נפשי”, והשנה אנחנו מתחברים גם לתכנית עמיתים מינהל גינות העיר. כמו שאתם מבינים אנחנו מאוד מאוד אוהבים לעשות אירועים עם שותפים.

מעניין אתכם להכיר יותר את השותפים שלנו?


שרים בגינה - פייסבוק | אינסטגרם

תכנית עמיתים אתר | יוטיוב | פייסבוק | אינסטגרם

מינהל קהילתי גינות העיר אתר | פייסבוק | אינסטגרם

מרכז צעירים ירושלים פייסבוק | אינסטגרם



101 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page